Takdir Yang Sangat Indah

hurrrmmm...macam mana nak mula ya? . haaa . tak payah intro lah . aku tak reti nak madah berhelah bagai ni . ok ni aku nak cerita dari mula . begini cerita nya . meh duduk dekat-dekat sikit . senang aku tak payah jerit-jerit .
   
sebelum tu . hangpa semua tengok gambar ni


gambar ape? . hehe . ni gmbar peserta-peserta Kursus JDK . ape JDK? . klik sini .

ni ada video program JDK...




Takdir yang memang dah ditetapkan oleh-Nya...sebab tu aku di Savannah Hill pada 24 Dis 2011 hingga 14 Jan 2012 . seronok! byk kawan baru . ada kakak-kakak fecilitator yang supportive + sporting! . keseluruhan..memang best ! tu cerita pertama...

#2 
hari ni,secara sengaja aku merajuk dengan mak aku...saja menggedik dengan mak sendiri . hehe . sebenarnya aku baru mula kerja . tolong mak cik aku kat kedai runcit . pastu malam tadi mak bagi tahu yang dia nak pi Johor ada hal sikit . aku macam nak ikot . tapi...baru je mula kerja kot takkan nak mintak cuti . gila demand kan? so, pagi tu pegi keje dengan muka monyok macam kertas kena ronyok . *ouh! kau sangat hiperbola Mai . 

    BETUL! setiap kejadian yang Tuhan jadikan ada hikmah yang telah ditentukan oleh-Nya yang kita tak tahu dan takkan pernah tahu selagi benda tu tak terjadi . cuma cepat atau lambat jer. dalam kes aku ni..aku dapat cepat . sebab ape tau? . tiba-tiba makcik aku cakap hari ni dia nak balek sebelum zohor ada hal sikit . see? . betapa indah nya takdir yang dah ditetapkan untuk makhlukNya . pegi keje walaupun sekerat hari dapat gaji tu . gaji dapat, pegi Johor ikut mak pun dapat . ALLAH MAHA MNGETAHUI .hari tu aku rasa membazir je main merajuk2 dengan mak. haha! sorry mak!!   

so ape2 hal yang jadi atas diri kamu....redha + setkan mind kita yang mungkin ALLAH akan bagi yang lebih baik lepas ni...InsyaALLAH . (^__^)

Chaw!